Festival Konvokesyen KUIZM Kali Ke-2


Buat julung kalinya, Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) bakal menganjurkan Festival Konvokesyen KUIZM 2014. Festival tersebut diadakan bersempena dengan Majlis Konvokesyen KUIZM kali kedua dan akan berlangsung pada 12 & 13 September 2014 bertempat di Dataran KUIZM, Taman Melewar.



Festival Konvokesyen kali ini akan dimeriahkan dengan Pesta Buku Islam & Haraki, pameran institusi, gerai jualan dan juga akan dijalankan Pemeriksaan Kesihatan & Perubatan Alternatif secara percuma. 

Bukan itu sahaja, Festival ini juga akan diserikan lagi dengan Majlis Pelancaran Dataran Ilmu KUIZM buat julung kalinya, akan dirasmikan oleh Datuk Ustaz Nik Muhammad Zawawi Salleh yang merupakan Setiausaha Majlis Syura Ulamak dan Pemangku Naib Ketua Dewan Ulamak Pas Pusat.

Selepas sahaja daripada pelancaran tersebut, majlis akan diteruskan dengan Talaqqi Ilmu Berkitab bersama tiga tokoh yang sudah pasti dikenali ramai. Tiga tokoh tersebut adalah Al-Fadhil Ustaz Nazmi B Karim yang akan membentang Muqaddimah Kitab Sirah Perjuangan Para Sahabat (صور في حياة الصحابة) , Al-Fadhil Ustaz Zulkifli B Ismail akan membentang Kitab Aqidah & Sekularisme dan Al-Fadhil Ustaz Azhar Yahya akan membentang Muqaddimah Kitab Feqh Al-Mu'tamad.

Pengajian Talaqqi Ilmu Berkitab ini akan diteruskan di Dataran Ilmu KUIZM pada hari Jumaat minggu kedua dan keempat setiap bulan dan pastinya ia akan menjadi qiblatul ilmi ; pusat perkembangan ilmu, dakwah dan tarbiyah jemaah Islam di ibu kota ini.

Festival Konvokesyen pada kali ini juga bakal memberikan peluang kepada hadirin dan hadirat semua bagi menyertai Program Tahlil & Tahnik Perdana, ianya adalah percuma. Pentahnik yang bakal hadir pada Festival Konvokesyen ini adalah Datuk Ust Nik Muhammad Zawawi B Salleh, Dr Shahbudin B Ngah, Al-Fadhil Ustaz Zulkifli B Ismail, Al-Fadhil Ustaz Nazmi B Karim dan Al-Fadhil Ustaz Azhar B Yahya. Bagi yang berminat boleh dapatkan borang penyertaan di Pejabat KUIZM, Taman Melewar atau menghubungi terus Pejabat Pengurusan KUIZM (03-61865616) atau Urusetia Program di talian 0136102733 (Ustaz Fadhil) dan 01119417346 (Ustaz Syifa).

Bagi yang berminat dan ingin membuat tempahan tapak untuk membuka gerai niaga dan turut serta membuat pameran buku di Pesta Buku Islam dan Haraki pada Festival Konvokesyen tersebut, boleh juga terus berhubung dengan nombor yang tertera di atas. 

Banyak lagi aktiviti menarik yang bakal diadakan pada Festival Konvokesyen tersebut. Justeru, semua hadirin dan hadirat dijemput hadir bagi memeriahkan Festival Konvokesyen KUIZM 2014 ini. Jazakumullah Khairan Kathira.

Sila like page facebook KUIZM : 

Klik going pada fb event Festival Konvokesyen KUIZM kali ke-2 untuk confirmation kehadiran.

"Generasi Murabbi Pemacu Ummah"