Laporan Bergambar HKK2012


بسم الله الرحمن الرحيم

Pada tanggal 11/12/2012 Hari Keluarga KUIZM akhirnya dapat berjalan dengan jayanya.
Jutaan terima kasih diucapkan kepada pelajar yang berjaya memberikan komitmen sepenuhnya hingga akhir program.

Hari Keluarga KUIZM yang dimulakan dengan ucapan pengarah program iaitu Saudara Fadhil Ramli  dan seterusnya dirasmikan oleh Rektor KUIZM sendiri Dr Shahbudin Ngah.

Acara panaskan badan yang diasingkan antara akhwat dan ikhwah menjadi permulaan acara , seterusnya sukaneka antara usrah-usrah. Antara acara  sukan yang dipertandingkan ialah
 Untuk  akhwat: bola jaring,bola tampar,dan berbagai sukaneka antaranya tiup tepung,tapak harimau dan lain2
Untuk ikhwah pula antaranya timbang bola , rebut kerusi , tapak harimau dan lain2. dan setiap usrah juga dibekalkan soalan kuiz pecah minda yang perlu dijawab.


Pada acara yang kemuncak ialah pertandingan memasak disertai peserta ikhwah dan akhwat ,bahan yang disediakan hanyalah bahan asas memasak seperti bawang, minyak,cili dan lain2 berserta ayam setiap usrah .

Acara keseluruhan tamat pada pukul 7.00 petang , dan majlis penutup selepas isyak, pada majlis penutup setiap usrah perlu memberi sedikit pandangan @ pengalaman sepanjang Hari Keluarga KUIZM berlangsung.

Pemenang bagi pertandingan memasak dijuarai oleh usrah IKON MUSLIMAH bagi akhawat dan usrah AN-NAJAH bagi ikhwah. dan bagi pemenang keseluruhan dimenangi oleh usrah 6 bagi akhwat dan usrah 5 bagi ikhwah.
bacaan doa sebelum memulakan program








aksi peserta menjawab teka teki..







rebut kerusi..
pengarah kita

alamak jatuh plak!



tapak harimau

anak 2 ust Borhan







terserlah bakat memasak..;)

Timb. Pengarah juga mengeluarkan bakat terpendamnya. ;)




Ulasan