Adik-Adikku Sayang

Guru selalu berpesan,

"bukan suatu kesalahan jika tak pandai, tetapi menjadi satu kesalahan apabila malas berusaha"

Majlis Perwakilan Mahasiswa KUIZM mengucapkan tahniah kepada guru-guru, ibubapa dan semua pelajar tahun 6 yang kental menghadapi ujian terpaksa menduduki kertas peperiksaan ulangan sehinggalah berjaya menerima keputusan UPSR pada tahun ini . Apapun keputusannya, tahniah diucapkan kerana adik-adik telah berusaha sehabis baik.
Terima kasih kepada guru-guru yang berusaha mendidik adik-adik kami. Keputusan peperiksaan bukanlah kayu ukur yang sebenarnya kepada didikan yang telah diberikan. Lebih dari itu, didikan yang berjaya adalah apabila adik-adik kami dapat berakhlak dengan baik. Apalah ertinya 5A jika pelajar tidak dapat menghormati guru dan anak tidak dapat menghormati ibubapa.

Tahniah kepada ibu bapa kerana telah dikurniakan nikmat yang tidak ternilai. Jika keputusan peperiksaan anak-anak tidak memuaskan, usahlah terlalu kecewa kerana perjalanan mereka masih jauh. Ini hanyalah satu permulaan bagi mereka. Teruskan memberi suntikan semangat kepada mereka. Jika keputusan mereka cemerlang, pastikan sahsiah mereka juga cemerlang.

Didikan bermula daripada rumah dan guru yang paling dekat dengan anak-anak adalah ibu bapa. Mereka adalah saham terbaik untuk kita di akhirat, maka didiklah anak-anak kita mengenal tuhan dan didiklah mereka dengan akhlak Islam kerana dengan Islamlah dapat menjamin kebahagian kita semua di dunia dan akhirat.

Tahniah saya ucapkan kepada Negeri Terengganu kerana memperolehi keputusan UPSR terbaik pada tahun ini. Semoga terus sukses!

Muhammad Harith Mohd Noh 
Presiden MPM KUIZM 14/15